22 stycznia 2019

JAGUAR E-TYPE XKE ROADSTER z 1967r. 4.2 DOHC

WYPOSAŻENIE:

  • Radio AM / FM
  • Ręcznie składany dach
  • Nawiew
  • Skórzane siedzenia
  • Hamulce tarczowe
  • Pasy bezpieczeństwa
  • Dokumentacja zdjęciowa z procesu odbudowy pojazdu

 

Cena: 930  900,00 zł

Opis

To jeden z najpiękniejszych samochodów, jaki kiedykolwiek zbudowano. Ten Jaguar XKE OTS z 1967r. jest wykończony w kolorze Carmen Red, a wnętrze w kolorze biszkoptowej skóry. Samochód jest pięknie odrestaurowany. Drzwi są otwierają się jak w nowy aucie, a zderzaki są ściśle dopasowane do karoserii. Brak rdzy. Samochody z serii 1 zyskały swoją legendarność dzięki ulepszonemu 4,2 litrowemu silnikowi DOHC (rzędowa szóstka), której towarzyszy sportowa, 4-biegowa, manualna skrzynia biegów. Dopełnieniem tego klasyka są wspaniałe kolektory wydechowe z porcelany.

Przebieg: 37tys. mil

 

Samochód fizycznie znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Wysyłka do Polski trwa od 3 do 8 tygodni. Niektóre samochody są już kupione i wkrótce będą w naszej firmie w Polsce. Cena samochodu obejmuje polski podatek, cło, transport. Cena podana w ogłoszeniu dotyczy auta sprowadzonego i zarejestrowanego jako zabytek. Jeżeli natomiast klient nie jest zainteresowany aby auto miało ”żółte” tablice rejestracyjne na nowo zostanie wyliczona cena uwzględniająca inne stawki cła, akcyzy i VAT. Jeśli samochód jest wart więcej niż 200 tys. złotych a nie jest na stanie Kliniki Klasyków, wówczas aby zamówić i sprowadzić konkretny model auta należy wpłacić zaliczkę w wysokości 40% wartości samochodu.

Historia modelu

Historia modelu
Jaguar E-type – model sportowego samochodu marki Jaguar, zaprojektowany przez Malcolma Sapera a zaprezentowany w Genewie, produkowany w latach 1961-1975. Samochód zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów. Miał piękny wygląd, doskonałe osiągi (silnik V12 przyspieszał w 6,4 sekundy do 100km/h), a że jego cena była przystępna, szybko zdobył dużą popularność. Na przełomie 1964 i 1965r. w modelach z silnikiem V12 zastosowano w pełni zchynchronizowaną skrzynię biegów oraz dopracowano hamulce. We wnętrzu umieszczono wygodniejsze siedzenia i czarną tapicerkę Samochód napędzał skonstruowany w 1948 roku silnik typu XK, wykorzystywany we wcześniejszych modelach firmy, np. XK120. Silnik ten był produkowany przez 44 lata z niewielkimi tylko zmianami konstrukcyjnymi (do 1987 napędzał auto serii XJ6 i był stosowany w limuzynach Jaguara aż do 1992 roku). 6-cylindrowa, rzędowa jednostka napędowa miała 3,4 l, 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. Na desce rozdzielczej wyłożonej polakierowaną blachą aluminiową symetrycznie rozmieszczono zestaw hebelkowych przełączników i wskaźników do roku 1967. Koło sportowej kierownicy było wykonane z drewna do roku 1970, później zastosowano kierownicę bez drewna (V12). Przez cały okres produkcji sprzedano 72 tys. egzemplarzy. Źródło: Wikipedia; 100 najpiękniejszych samochodów, Dragon Edukacja.
<< wróć do listy