20 stycznia 2019

BUICK RIVIERA z 1967r. 7.0 V8

BUICK RIVIERA z 1967 roku, silnik 7.0 L V8, przebieg 10 tys. mil

Cena: 141  400,00 zł

Opis

BUICK RIVIERA z 1967 roku, silnik 7.0 L V8, hamulce bębnowe, przebieg 10 tys. mil

 

2 generacja tego modelu w którym znajduje się istna bestia nie silnik, świeżo przebudowany V30 428. Jest to oryginalna jednostka napędowa, z którą ten samochód rozpoczął swoją przygodę na drogach – moc ponad 360 KM i moment obrotowy 644 Nm

 

3 biegowa automatyczna skrzynia biegów

 

Samochód fizycznie znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Wysyłka do Polski trwa od 3 do 8 tygodni. Niektóre samochody są już kupione i wkrótce będą w naszej firmie w Polsce. Cena samochodu obejmuje polski podatek, cło, transport. Cena podana w ogłoszeniu dotyczy auta sprowadzonego i zarejestrowanego jako zabytek. Jeżeli natomiast klient nie jest zainteresowany aby auto miało “żółte” tablice rejestracyjne na nowo zostanie wyliczona cena uwzględniająca inne stawki cła, akcyzy i VAT. Jeśli samochód jest wart więcej niż 200 tys. złotych a nie jest na stanie Kliniki Klasyków, wówczas aby zamówić i sprowadzić konkretny model auta należy wpłacić zaliczkę w wysokości 40% wartości samochodu.

Historia modelu

Pojemność silnika
Buick Riviera − samochód osobowy produkowany w latach 1963-1993 i 1995-1999 przez firmę Buick. Model ten był debiutem General Motors w segmencie tzw. personal luxury car, czyli samochodów luksusowych, których celem było zapewnienie komfortu i satysfakcji właściciela, kosztem np. przestrzeni dla pozostałych pasażerów, wielkości bagażnika czy wysokiego spalania paliwa. Podczas ponad 30 lat produkcji, zostało wyprodukowanych 1 127 261 egzemplarzy tego modelu. W przeciwieństwie do pozostałych samochodów produkowanych przez GM na tej samej płycie podłogowej, które posiadały napęd przedni od 1966 (Oldsmobile Toronado) lub 1967 (Cadillac Eldorado) roku, model Riviera był produkowany z napędem tylnym aż do 1979 r. Nazwa Riviera została nadana także samochodom koncepcyjnym wystawianym na pokazach samochodowych w 2007 i 2013 roku, jednak obecnie nie ma planów wprowadzenia modelu do ponownej produkcji. Nazwa Riviera oznacza po łacinie wybrzeże. Miała nawiązywać do piękna Lazurowego wybrzeża (Riviera Francuska). Po raz pierwszy została ona użyta w nazwie modelu tego producenta w roku 1949, w modelu Buick Roadmaster Riviera coupé. Była to dwudrzwiowa wersja hardtop, nieposiadająca słupków bocznych. Wraz z samochodami Cadillac coupé de Ville oraz Oldsmobile 98 Holiday coupé, była pierwszym modelem produkowanym masowo z tego typu nadwoziem, które w następnych 30 latach stało się bardzo popularne. W latach 1951-1953 człon Riviera był dodawany do nazw istniejących już wcześniej modeli czterodrzwiowych sedanów Bucik Roadmaster i Buick Super w wersji z bogatszym wyposażeniem oraz wydłużonym o 4 cale (102mm) rozstawie osi. W roku 1955 Buick oraz Oldsmobile zaprezentowali pierwszy produkowany masowo samochód typu czterodrzwiowy hardtop. Buick oferował tę wersję nadowzia w modelach Century oraz Special, a nazwa Riviera odnosiła się właśnie do nich. W następnym roku w tej wersji nadwoziowej były dostępne także modele Roadmaster oraz Super, jednak z racji tego, że Riviera była oznaczeniem wersji nadwozia, nie modelu, nazwa ta zazwyczaj nie pojawiała się na samochodach. W 1959 roku Buick stosował nazwę Riviera dużo bardziej oszczędnie. Do 1962 r. była ona stosowana jedynie do określenia bogato wyposażonych wersji hardtop z sześcioma oknami modelu Buick Electra 225. Ostatnie użycie terminu Riviera do określenia bogato wyposażonej wersji tego modelu miało miejsce w 1963 r. W tym samym roku miał także miejsce debiut samochodu Buick Riviera z nadwoziem hardtop coupé. Druga generacja: Riviera na rok 1966 zyskała nowe, większe nadwozie. Oznaczało to także wzrost masy o 91 kg, co wiązało się także z pogorszeniem osiągów w porównaniu do poprzedniej generacji, dla wersji z silnikiem 425 in³ (7 l), który uniknął modyfikacji. We wnętrzu można było w standardzie wybrać pomiędzy fotelami lub kanapą, dzięki czemu Riviera po raz pierwszy mogła pomieścić 6 osób. Sprzedaż w 1966 roku wyniosła 45 308 sztuk, co było nowym rekordem tego modelu. W 1967 roku stary silnik 425 in³ został zastąpiony przez zupełnie nową jednostkę napędową V8 o pojemności 430 in³ (7 l) o mocy 360 KM i momentem obrotowym wynoszącym 644 Nm, co dało zauważalną poprawę osiągów. Modele na rok 1968 miały przeprojektowane przednie oraz tylne zderzaki. W tym roku został ustanowiony nowy rekord sprzedaży wynoszący od tego czasu 49 284 sztuki. 1969 rok nie przyniósł znaczących zmian w stylistyce, jednak sprzedaż wyniosła 52 872 sztuki, po raz kolejny ustanawiając rekord. W 1970 roku pojemność silnika została zwiększona do 455 in³ (7,46 l) i był on największym silnikiem oferowanym przez Buicka w tamtym czasie. Jego moc wynosiła 370 KM, a moment obrotowy 680 Nm. Sprzedaż modelu spadła do 37 355 sztuk, jednak druga generacja i tak okazała się większym sukcesem od pierwszej, gdyż liczba sprzedanych egzemplarzy przez 5 lat obecności modelu na rynku wyniosła 227 669 sztuk. Źródło: Wikipedia.
<< wróć do listy