20 stycznia 2019

Chevrolet Corvette z 1962r. 5.4 V8, cabrio, hardtop

Chevrolet Corvette z 1962 roku, silnik 5.4 L V8, hamulce bębnowe, klimatyzacja, przebieg 55 tys. mil

Cena: 320  800,00 zł

Opis


Chevrolet Corvette C1 pojawił się po raz pierwszy w 1953r. W 1956 roku po raz pierwszy zaprezentowano model z przestylizowanym nadwoziem. Po raz pierwszy można było zamówić wersję hardtop (sztywny dach). Który jest dostępny w prezentowanym modelu. W 1958 roku wprowadzono model z podwójnymi reflektorami z przodu. Oferowany samochód jako ostatni z generacji C1 ma wszystkie najlepsze cechy tej serii.

4 biegowa ręczna skrzynia biegów, dodatkowy hardtop

Samochód fizycznie znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Wysyłka do Polski trwa od 3 do 8 tygodni. Niektóre samochody są już kupione i wkrótce będą w naszej firmie w Polsce. Cena samochodu obejmuje polski podatek, cło, transport. Cena podana w ogłoszeniu dotyczy auta sprowadzonego i zarejestrowanego jako zabytek. Jeżeli natomiast klient nie jest zainteresowany aby auto miało “żółte” tablice rejestracyjne na nowo zostanie wyliczona cena uwzględniająca inne stawki cła, akcyzy i VAT. Jeśli samochód jest wart więcej niż 200 tys. złotych a nie jest na stanie Kliniki Klasyków, wówczas aby zamówić i sprowadzić konkretny model auta należy wpłacić zaliczkę w wysokości 40% wartości samochodu. Wystawiamy faktury VAT.

Historia modelu

Historia modelu
Za powstanie Corvetty odpowiada Harley Earl, miłośnik samochodów sportowych. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo wpadł na pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę Corvette wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Pierwotnie Corvette produkowano w Michigan, jak również w Missouri, jednak od trzeciej generacji (C3) wytwarzane są w Bowling Green w Kentucky Chevrolet Corvette C1 pojawił się po raz pierwszy w 1953 roku jako dwuosobowy kabriolet, a właściwie roadster. Nadwozie wykonane z tworzywa sztucznego osadzono na stalowej ramie. Początkowo do napędu pojazdu służył silnik o pojemności ok. 3860 cm³ i mocy 150 KM, później 195 KM. W 1955r. zaprezentowano ośmiocylindrowy silnik w układzie widlastym W 1956 roku po raz pierwszy zaprezentowano model z przestylizowanym nadwoziem. Cechą charakterystyczną było obłe przetłoczenie za przednim nadkolem. Po raz pierwszy można było zamówić wersję hardtop. Po pięciu latach zmieniono nieco nadwozie, wprowadzając wiele elementów chromowanych. Za dodatkową opłatą można było zamówić skórzaną tapicerkę i czwarty bieg. Pojawiły się również silniki ośmiocylindrowe V8 o mocy 265, a rok później już 283 KM, uzyskane z silnika wyposażonego we wtrysk paliwa o pojemności około 4640 cm³. W 1958 roku wprowadzono model z podwójnymi reflektorami z przodu. W latach 1958–1960 oferowano ww. silnik, oznaczony od pojemności skokowej 235, w wariantach mocy od 230 do 315 KM. W 1962 roku zaprezentowano silnik 327 (~5360 cm³) o mocy maksymalnej 360 KM. W ciągu dziewięciu lat produkcji wyprodukowano 69 015 egzemplarzy Corvetty C1. Źródło: Wikipedia; 100 najpiękniejszych samochodów, Dragon Edukacja.
<< wróć do listy