20 stycznia 2019

Chevrolet Corvette C3 z 1974r. 5.7 V8

Chevrolet Corvette z 1974 roku, silnik 5.7 L V8, tarczowe hamulce, klimatyzacja, przebieg 22 tys mil

Cena: 117  400,00 zł

Opis


Chevrolet Corvette z 1974 roku, silnik 5.7 L V8, tarczowe hamulce, klimatyzacja, przebieg 22 tys. mil

Chevrolet Corvette C3 pojawił się w 1967 roku. Prezentowany model pochodzi z 1974r. Posiada pięknie ryczący V8, który w połączeniu z lśniącym nadwoziem powoduje, że przechodnie zatrzymują się na jej widok. Została wyposażona w rzadką, 4-biegową manualną skrzynię biegów, więc jest to samochód godny uwagi.

4 biegowa ręczna skrzynia biegów

Samochód fizycznie znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Wysyłka do Polski trwa od 3 do 8 tygodni. Niektóre samochody są już kupione i wkrótce będą w naszej firmie w Polsce. Cena samochodu obejmuje polski podatek, cło, transport. Cena podana w ogłoszeniu dotyczy auta sprowadzonego i zarejestrowanego jako zabytek. Jeżeli natomiast klient nie jest zainteresowany aby auto miało “żółte” tablice rejestracyjne na nowo zostanie wyliczona cena uwzględniająca inne stawki cła, akcyzy i VAT. Jeśli samochód jest wart więcej niż 200 tys. złotych a nie jest na stanie Kliniki Klasyków, wówczas aby zamówić i sprowadzić konkretny model auta należy wpłacić zaliczkę w wysokości 40% wartości samochodu. Wystawiamy faktury VAT.

Historia modelu

Pojemność silnika
Za powstanie Corvetty odpowiada Harley Earl, miłośnik samochodów sportowych. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo wpadł na pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę Corvette wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Pierwotnie Corvette produkowano w Michigan, jak również w Missouri, jednak od trzeciej generacji (C3) wytwarzane są w Bowling Green w Kentucky Chevrolet. Chevrolet Corvette C3 pojawił się w 1967 roku. W pierwszym sezonie nie był on w jakikolwiek sposób oznaczony, lecz już w 1969 powrócono do nazwy Stingray, jednak pisanej teraz razem. Podstawę stylistyczną stanowił prototyp Mako Shark II. Podstawę napędu stanowił silnik 327 V8 o mocy 350 KM. W 1970 roku w życie weszła ustawa o czystym powietrzu, narzucająca producentom ograniczenia emisji substancji szkodliwych. W ten sposób na przeszło dwadzieścia lat skończył się wyścig mocy. Następnie kryzys paliwowy spowodował obniżanie mocy w stosowanych silnikach, która spadła do 180 KM w silnikach L48 V8 w latach 1976–1979. Ponownie ze względów bezpieczeństwa w 1975 roku zakończono produkcję roadstera. W 1978 roku nastąpił pierwszy poważny facelifting. Zamiast pionowej tylnej szyby osłoniętej po bokach słupkami, pojawiła się duża panoramiczna szyba. W ciągu 14 lat produkcji wyprodukowano 542 741 sztuk pojazdu.
<< wróć do listy