20 stycznia 2019

Chevrolet Corvette z 1963r. tylna szyba dzielona, 5.4 V8

hamulce bębnowe, przebieg 22,5 tys. mil, „matching numbers” (znaczniki zgodne z silnikiem + skrzynią biegów)

Cena: 617  000,00 zł

Opis


Unikat. Bardzo rzadki i poszukiwany model. Bardzo staranna renowacja.

Chevrolet Corvette z 1963 roku, tylna szyba dzielona, silnik 5.4 L V8, hamulce bębnowe, przebieg 22,5 tys. mil (przebieg nieudokumentowany), „matching numbers” (znaczniki zgodne z silnikiem + skrzynią biegów)

Premiera tego modelu miała miejsce w 1962 roku. Nadwozie miało przypominać rekina. Samochód był dostępny w dwóch wersjach, kabriolet i fastback coupe. Dziś najbardziej poszukiwana jest właśnie wersja coupe z dzieloną tylną szybą, która została wycofana z produkcji w 1964 roku.
W ciągu 5 lat produkcji wyprodukowano 117 964 egzemplarze pojazdu.

4 biegowa ręczna skrzynia biegów

Samochód fizycznie znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Wysyłka do Polski trwa od 3 do 8 tygodni. Niektóre samochody są już kupione i wkrótce będą w naszej firmie w Polsce. Cena samochodu obejmuje polski podatek, cło, transport. Cena podana w ogłoszeniu dotyczy auta sprowadzonego i zarejestrowanego jako zabytek. Jeżeli natomiast klient nie jest zainteresowany aby auto miało “żółte” tablice rejestracyjne na nowo zostanie wyliczona cena uwzględniająca inne stawki cła, akcyzy i VAT. Jeśli samochód jest wart więcej niż 200 tys. złotych a nie jest na stanie Kliniki Klasyków, wówczas aby zamówić i sprowadzić konkretny model auta należy wpłacić zaliczkę w wysokości 40% wartości samochodu. Wystawiamy faktury VAT.

Historia modelu

Pojemność silnika
Za powstanie Corvetty odpowiada Harley Earl, miłośnik samochodów sportowych. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo wpadł na pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę Corvette wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Pierwotnie Corvette produkowano w Michigan, jak również w Missouri, jednak od trzeciej generacji (C3) wytwarzane są w Bowling Green w Kentucky Chevrolet. Chevrolet Corvette C2 został zaprezentowany w 1962 roku. Po raz pierwszy wraz z nową generacją pojawiła się wersja: Corvette Stinrgay. Zmodyfikowano ramę, aby była lżejsza, przednie zawieszenie, ale przede wszystkim całkowicie zmieniono nadwozie, które miało przypominać wyglądem rekina, miał otwierane reflektory a bagażnik samochodu był dostępny od środka. Z dwóch wersji, kabriolet i fastback coupé, to ta druga wzbudza największe zainteresowanie i jest jednocześnie jednym z najbardziej poszukiwanych modeli Corvette w historii tego modelu. Powodem jest tylna panoramiczna szyba a w zasadzie dwie szyby przedzielone środkowym słupkiem, przez który przechodzi przetłoczenie, idące wzdłuż całego samochodu, imitujące kręgosłup „bestii”. Ze względów bezpieczeństwa nakazano firmie rezygnację z tego słupka i model na rok 1964 posiada już jednolitą panoramiczną szybę bez charakterystycznego słupka. Do napędu posłużył silnik 327 V8 o mocy 365 KM. W roku 1966 zastosowano silnik 427, z serii zwanej big-block, o mocach 425–435 KM. W ciągu 5 lat produkcji wyprodukowano 117 964 egzemplarze pojazdu. Źródło: Wikipedia; 100 najpiękniejszych samochodów, Dragon Edukacja
<< wróć do listy