20 stycznia 2019

DATSUN 1600/510 z 1968r. 1.6 cabrio

DATSUN 1600 z 1968 roku, 1.6 L, przebieg 66,6 tys. mil

Cena: 99  900,00 zł

Opis

DATSUN 1600 z 1968 roku, 1.6 L, hamulce tarczowe przód, hamulce bębnowe tył, przebieg 66,6 tys. mil

Datsun 1600 z 1968 roku jest z pewnością rarytasem na rynku. To mały roadster dla entuzjastów samochodów sportowych.

 

4 biegowa manualna skrzynia biegów.

 

Samochód fizycznie znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Wysyłka do Polski trwa od 3 do 8 tygodni. Niektóre samochody są już kupione i wkrótce będą w naszej firmie w Polsce. Cena samochodu obejmuje polski podatek, cło, transport. Cena podana w ogłoszeniu dotyczy auta sprowadzonego i zarejestrowanego jako zabytek. Jeżeli natomiast klient nie jest zainteresowany aby auto miało “żółte” tablice rejestracyjne na nowo zostanie wyliczona cena uwzględniająca inne stawki cła, akcyzy i VAT. Jeśli samochód jest wart więcej niż 200 tys. złotych a nie jest na stanie Kliniki Klasyków, wówczas aby zamówić i sprowadzić konkretny model auta należy wpłacić zaliczkę w wysokości 40% wartości samochodu.

Historia modelu

Pojemność silnika
Datsun 510 był serią Datsun Bluebird sprzedawaną od 1968 do 1973 roku i oferowaną poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą jako Datsun. Zgodnie z G.D. Levy AutoWeka, 510 było często nazywane "BMW biednego człowieka" Inżynieria 510 została zainspirowana współczesnymi europejskimi sedanami, w szczególności BMW 1600-2 z 1966 r. - zawierającym silnik SOHC, zawieszenie kolumnowe MacPhersona z przodu i niezależne, półokrągłe ramiona z tyłu. Stylizacja została przypisana projektantowi Datsun, Teruo Uchino. Silnik został wypromowany przez prezydenta Nissana USA, Yutaka Katayamę, projekt opracowany w drodze przejęcia Prince'a. Rozpoczęty w październiku 1967r. styl nadwozia obejmował dwudrzwiowy sedan (1968r.), Czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowy kombi i dwudrzwiowe coupé (listopad 1968r.). Seria 510 zasłynęła z sukcesów rajdowych Nissana poza Japonią i utorowała drogę do większej sprzedaży Nissana na arenie międzynarodowej. Datsun 1600, który trafił na rynek amerykański, był wyposażony w silnik 1.6L L-series I4 firmy Hitachi z gaźnikiem o mocy 96 KM (72 kW), maksymalną prędkość 160 km/h, przednie hamulce tarczowe, cztery koła niezależne zawieszenie (przednie i tylne wagoniki tylne MacPhersona miały solidną tylną oś i resory piórowe z tyłu), napęd na tylne koła i czterobiegową manualną lub trzy-biegową automatyczną skrzynię biegów. Dostępne były sedan dwudrzwiowy, czterodrzwiowy i czterodrzwiowy. 510s, na niektórych rynkach, oferował bliźniacze gaźniki Hitachi z boczną wersją, które były mniejszą wersją brytyjskiej konstrukcji SU (Skinner's Union) używanej w Jaguars i MG. Silniki te wykorzystywały również zwiększoną kompresję i profile wałka rozrządu, aby produkować więcej mocy. Modele SSS (niedostępne w USA 510) oferowały zmodernizowane oprzyrządowanie i wykończenia wnętrza, a także odpowiednie emblematy zewnętrzne. Wszystkie amerykańskie modele 1600 otrzymały szkło przeciwsłoneczne od 1970 roku. Źródło: Wikipedia.
<< wróć do listy