22 stycznia 2019

JAGUAR E-TYPE XKE ROADSTER z 1970r. 4.2 DOHC

przebieg tylko 506 mil od odrestaurowania pojazdu

 

WYPOSAŻENIE:

  • Pasy bezpieczeństwa
  • Skórzane siedzenia
  • Nawiew/Ogrzewanie
  • Odtwarzacz CD
  • Radio AM / FM
  • Hamulce tarczowe
  • Ręcznie składany dach
  • Zdjęcia przywracania
Cena: 627  300,00 zł

Opis

Jaguar XKE Series II Roadster z 1970 roku. E-Type jest ikoną najpiękniejszego samochodu, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Pojazd ma wiele inwestycji w przywrócenie go do stanu najwyższej jakości. Czerwona farba emanuje wspaniałym blaskiem. Pod jasnobrązowym dachem znajduje się delikatna skórzana tapicerka. Panele drzwi, wykładzina, konsola środkowa i deska rozdzielcza stanowią kompletny pakiet jakości. Ten Jaguar ma piękny 4,2-litrowy silnik rzędowy, który jest wyposażony w ręczną skrzynię biegów 4-biegową. Podwójny układ wydechowy brzmi spektakularnie. Dostępne zdjęcia z procesu odbudowy pojazdu.

Samochód fizycznie znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Wysyłka do Polski trwa od 3 do 8 tygodni. Niektóre samochody są już kupione i wkrótce będą w naszej firmie w Polsce. Cena samochodu obejmuje polski podatek, cło, transport. Cena podana w ogłoszeniu dotyczy auta sprowadzonego i zarejestrowanego jako zabytek. Jeżeli natomiast klient nie jest zainteresowany aby auto miało ”żółte” tablice rejestracyjne na nowo zostanie wyliczona cena uwzględniająca inne stawki cła, akcyzy i VAT. Jeśli samochód jest wart więcej niż 200 tys. złotych a nie jest na stanie Kliniki Klasyków, wówczas aby zamówić i sprowadzić konkretny model auta należy wpłacić zaliczkę w wysokości 40% wartości samochodu.

Historia modelu

Historia modelu
Jaguar E-type – model sportowego samochodu marki Jaguar, zaprojektowany przez Malcolma Sapera a zaprezentowany w Genewie, produkowany w latach 1961-1975. Samochód zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów. Miał piękny wygląd, doskonałe osiągi (silnik V12 przyspieszał w 6,4 sekundy do 100km/h), a że jego cena była przystępna, szybko zdobył dużą popularność. Na przełomie 1964 i 1965r. w modelach z silnikiem V12 zastosowano w pełni zchynchronizowaną skrzynię biegów oraz dopracowano hamulce. We wnętrzu umieszczono wygodniejsze siedzenia i czarną tapicerkę Samochód napędzał skonstruowany w 1948 roku silnik typu XK, wykorzystywany we wcześniejszych modelach firmy, np. XK120. Silnik ten był produkowany przez 44 lata z niewielkimi tylko zmianami konstrukcyjnymi (do 1987 napędzał auto serii XJ6 i był stosowany w limuzynach Jaguara aż do 1992 roku). 6-cylindrowa, rzędowa jednostka napędowa miała 3,4 l, 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. Na desce rozdzielczej wyłożonej polakierowaną blachą aluminiową symetrycznie rozmieszczono zestaw hebelkowych przełączników i wskaźników do roku 1967. Koło sportowej kierownicy było wykonane z drewna do roku 1970, później zastosowano kierownicę bez drewna (V12). Przez cały okres produkcji sprzedano 72 tys. egzemplarzy. Źródło: Wikipedia; 100 najpiękniejszych samochodów, Dragon Edukacja.
<< wróć do listy