24 stycznia 2019

MERCEDES-BENZ 600 SL R129 6.0 V12 1996r.

  • ABS
  • Elektryczne szyby przednie
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Alarm
  • ESP (stabilizacja toru jazdy)
  • Tapicerka skórzana
  • CD
  • Elektrycznie ustawiane lusterka
  • Radio fabryczne
  • Alufelgi
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Zmieniarka CD
  • Centralny zamek
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Wspomaganie kierownicy
  • Elektrycznie ustawiane fotele
  • Światła Xenonowe
Cena: 100  000,00 zł

Opis

Wyjątkowo pięknie zachowany klasyczny Mercedes SL600 V12 po lifcie
100% Oryginalny Lakier
Bardzo mały przebieg tylko 43 tys.mil (69 tys. km)
Full Opcja, wszystko sprawne.

Auto do obejrzenia w Polsce (Konstancin-Jeziorna, woj. Mazowieckie)

Własność prywatna.

W razie pytań proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny z kliniką klasyków.

Historia modelu

Historia modelu
Mercedes-Benz R129 − czwarta generacja popularnej serii luksusowych roadsterów SL. Został zaprezentowany na salonie genewskim w 1989 jako następca modelu R107. Technicznie R129 nie był konstrukcją całkiem nową, przejął bowiem część rozwiązań w podwoziu od modelu W201 oraz niektóre silniki od W124. W czasie swojej premiery jednak uchodził za auto innowacyjne, zastosowano w nim elektrohydraulicznie składany miękki dach oraz ręcznie nakładany hardtop; po raz pierwszy zamontowano system windshaft – kratkę osłaniającą pasażerów kabrioletu przed wiatrem, umocowaną za siedzeniami, wysuwaną na życzenie kierowcy; jako jeden z pierwszych samochodów, R129 standardowo wyposażony był w system ABS. Tradycji stało się zadość – nowa generacja SL-a po raz kolejny była znacznie cięższa od poprzedniej. Różnica masy między podstawowymi wersjami silnikowymi R129 i R107 wynosiła ponad 100 kg. Nowy model nie stracił jednak na dynamice, ponieważ zastosowano w nim mocniejsze, acz nie większe, silniki. W tym czasie zacieśniła się współpraca Mercedesa z AMG. Zaowocowało to powstaniem fabrycznie podrasowanych modeli. Montowano w nich duże silniki, zdecydowanie mocniejsze od seryjnych. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1990 model zajął 2. pozycję (za Citroënem XM) SERIA II: 09.1995–06.2001 Została zaprezentowana na targach we Frankfurcie, we wrześniu 1995. Nadwozie różniło się od serii I kilkoma detalami: • inny kształt zderzaków przednich i tylnych, oraz progów, • klosze kierunkowskazów tylnych – czerwone, przednich – przezroczyste, • grill z sześcioma grubszymi szczeblami, • dyskretne modyfikacje wnętrza: lepsze materiały, nowy kształt siedzeń i kierownicy, • opcjonalny "Glasdach" (przezroczysty dach panoramiczny). Seria II obfitowała w liczne nowinki techniczne, m.in.: • 5-biegową skrzynię automatyczną, sterowaną elektronicznie (standard w modelach z silnikami V8 i V12), • system stabilizacji toru jazdy ESP (standardowo tylko w wersji silnikiem V12) • reflektory ksenonowe (opcjonalnie) Wersje SL 600 wyprodukowano w ilości tylko 11 089 sztuk Źródło: Wikipedia.