21 stycznia 2019

PORSCHE 911 930 SC TARGA z 1980r. 3.0 V6

PORSCHE 911 SC (Super Carrera) TARGA z 1980 roku, 3.0 L V6, klimatyzacja, przebieg 114 tys. mil

Cena: 308  800,00 zł

Opis

PORSCHE 911 SC TARGA z 1980 roku, 3.0 L V6, klimatyzacja, przebieg 114 tys. mil

 

5 biegowa manualna skrzynia biegów.

 

Samochód fizycznie znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Wysyłka do Polski trwa od 3 do 8 tygodni. Niektóre samochody są już kupione i wkrótce będą w naszej firmie w Polsce. Cena samochodu obejmuje polski podatek, cło, transport. Cena podana w ogłoszeniu dotyczy auta sprowadzonego i zarejestrowanego jako zabytek. Jeżeli natomiast klient nie jest zainteresowany aby auto miało “żółte” tablice rejestracyjne na nowo zostanie wyliczona cena uwzględniająca inne stawki cła, akcyzy i VAT. Jeśli samochód jest wart więcej niż 200 tys. złotych a nie jest na stanie Kliniki Klasyków, wówczas aby zamówić i sprowadzić konkretny model auta należy wpłacić zaliczkę w wysokości 40% wartości samochodu.

Historia modelu

Pojemność silnika
Targa (w Ameryce zwany także T-top) – zamknięte nadwozie samochodu osobowego, które ma zdejmowaną część sztywnego dachu. Czasem wyposażone jest także we wzdłużny wspornik – sztywny zdejmowalny dach składa się wówczas z 2 elementów. Nadwozie typu targa jest w pewnym sensie rozwiązaniem pośrednim pomiędzy spider a coupé. Nazwa pochodzi od wyścigu Targa Florio, rozgrywanego w pobliżu Palermo na Sycylii Porsche 911 − flagowy model niemieckiej marki Porsche produkowany od 1964 roku w Stuttgartcie, następca modelu 356. Charakterystyczną cechą pojazdu jest silnik w układzie boxer umieszczony za tylną osią oraz niezależny układ tylnego zawieszenia. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1963 roku[1] pojazd jest ciągle rozwijany i unowocześniany, jednakże podstawowe założenia jak i rozwiązania pozostały w większości niezmienione. Sześć generacji modelu 911 - od 930 do 991 Pierwsze ślady 911 można odnaleźć w szkicach wykonanych przez Ferdinanda "Ferry'ego" Porsche z 1959 roku[3]. Porsche 911 miało być większym, mocniejszym i bardziej komfortowym następcą dla pierwszego modelu firmy - 356. Publiczna prezentacja nowego modelu miała miejsce w 1963 roku[1] podczas Frankfurt Motor Show[4]. Samochód zaprezentowany podczas targów wyposażony był w makietę silnika, działający motor został po raz pierwszy zamontowany w lutym 1964 roku. Początkowo projekt nazwany został "Porsche 901" (powstały 82 sztuki pod takim oznaczeniem. Jednakże Peugeot miał wyłączne prawa do trzycyfrowej nazwy z cyfrą 0 w środku, po jego proteście Porsche zmieniło nazwę modelu na 911. Produkcja pojazdu ruszyła we wrześniu 1964 roku natomiast pierwsze egzemplarze trafiły na rynek północnoamerykański w lutym 1965 z ceną 6500 $. Przez cały okres produkcji pojazd brał udział w rajdach oraz wyścigach samochodowych, odnosząc przy tym spore sukcesy. W połowie lat 70. wolnossąca 911 Carrera RSR zwyciężała w wydarzeniach takich jak: Targa Florio, Daytona, Sebring czy też Nürburgring. Pochodny od 911 model 935 turbo zwyciężył w 1979 roku wyścig 24 Hours of Le Mans. Od tego roku zaczęto montować katalizatory W przeprowadzonym w 1999 roku międzynarodowym sondażu na najlepszy samochód stulecia Porsche 911 zajęło 5. pozycję. W pierwszej piątce znalazł się także VW Typ 1, przodek modeli 356 i 911. 911 to jeden z najstarszych wciąż produkowanych sportowych modeli, do 50-lecia istnienia w 2013 roku sprzedano 820 000 egzemplarzy Źródło: Wikiepedia; 100 najpiękniejszych samochodów, Dragon Edukacja.
<< wróć do listy